Monthly Archives: February 2016

Příběhy Impéria: Krabice

Krabice Příběhů Impéria
Nabízí úvod do příběhové hry Příběhy Impéria. Je připravena tak, abyste ji mohli otevřít a společně začít hrát bez dlouhého listování. Nováčky povede rychlou cestou k prvnímu dobrodružství, zkušení hráči Příběhů Impéria v ní najdou mnoho nového obsahu.

Objevte tajemný a neprozkoumaný svět, který se v ní ukrývá! Stačí ji jen otevřít a odpovědět na volání dobrodružství ve vašem srdci. Rázem se ocitnete v sychravých uličkách viktoriánského Londýna, kde se rozléhá rachot projíždějících kočárů, lomoz parních strojů, jemné zvonění skřítčích zvonků a krákání havranů. Můžete vyrazit do mlhy před vámi, kdykoli si budete přát. Mějte se ale na pozoru, možná pro vás nebude cesty zpět…

V krabici najdete:
– svazek Úvod do světa
– svazek První dobrodružství
– devět připravených herních postav
– nová a podrobná mapa Londýna
– 60 herních žetonů
– žetony reprezentující body osudu
– sada herních kostek
– záznamy o postavě

Krabici Příběhů Impéria si můžete koupit na fantasyobchodě.cz.

Posted in Knihy | Comments Off on Příběhy Impéria: Krabice

Příběhy přes síť

Rádi byste si zahráli Příběhy Impéria, ale nemáte s kým? Ve větších městech to nebývá tak aktuální, protože hráčů, kteří Příběhy hrají nebo jsou ochotni vyzkoušet, bývá dostatek… ale v menších městech, na vesnici nebo třeba v zahraničí to občas bývá problém. Řešením může být hraní přes internet v podobě videokonference, která funguje podobně jako běžné hraní i jednoho stolu.

My jsme zpočátku takovému hraní úplně nedůvěřovali a říkali jsme si, že pokud nesedíme všichni v jedné místnosti, tak to prostě není ono. Poté, co jsme to vyzkoušeli, jsme ale změnili názor – velice příjemně nás hraní přes síť překvapilo. Má své některé zvláštnosti (viz níže), ale je to plnohodnotná forma příběhového hraní a možnost, po které se nemusíte bát sáhnout. My přes síť hrajeme často a opravdu nás to baví – ať už jde přímo o Příběhy Impéria (Oddělení J, Metropolitní policie) nebo hraní ve Středozemi pro které používáme pravidla Příběhů (Stíny Angmaru a Mráz Angmaru).

Stejně jako každá jiná podoba hraní, má i hraní přes internet svá úskalí i výhody. Mezi nevýhody samozřejmě patří to, že se nesejdete přímo na místě. Hráč je tak ochuzen o velkou část nonverbálních projevů ostatních a musí se více soustředit na hru. To ale může být i klad – z naší zkušenosti se u internetového hraní lidé více soustředí na hraní samotné a téměř neprobíhá „povídání okolo“ (které často ruší koncentraci hráčů). Lidé si při hraní více vyměňují slovo, z technického hlediska je obtížné, aby víc hráčů mluvilo naráz a překřikovalo se. Hra přes síť má jiné tempo a je to prostě trochu jiný formát.

Jak takové hraní realizovat?
Hraní přes síť se dělí v zásadě na dvě složky – první je samotný komunikační program, přes který jsou video a zvuk přenášeny, a druhou je společný virtuální prostor, kde jsou uloženy informace ke kampani, ke kterým mají všichni přístup, a všechny další pomůcky. První je nutná pro realizaci samotné videokonference, druhá větev slouží k usnadnění hraní. Je teoreticky možné hrát čistě jen za pomoci komunikačního programu, kdy budou mít hráči poznámky u sebe na papíře a budou si házet kostky u sebe (přičemž si budou věřit, že nepodvádějí). Občas ale možnosti, které moduly pro společné hraní nabízejí, nejsou k zahození – společná herní plocha, kam se dá kreslit (a všichni hráči to vidí), vkládat připravené obrázky, kde lze házet kostkami a kde jsou uloženy všechny osobní deníky. Stejně tak nějaký společný vizuální cíl, na který se všichni hráči soustředí, hře také pomáhá.

Komunikační program (všechny jsou zdarma):
Skype – Velmi rozšířený komunikační program, velkou výhodou je velmi kvalitní zvuk a obraz, nevýhodou pak nutnost instalace zvláštního programu a registrace (pro ty, kteří účet nemají).

Google Hangouts – Hangouts nepotřebují instalaci zvláštního programu a lze je spouštět v okně internetového prohlížeče, přičemž zůstává dobrý obraz a zvuk, zůstává ale nutnost registrace pro ty, kdo nemají účet u Googlu. Lze do nich instalovat moduly.

Appear In – Otevírá se v internetovém okně a nevyžaduje žádnou instalaci ani registraci. Někdo musí vytvořit „sezení“ a pak ostatním rozeslat (skrze mail nebo komunikátor) odkaz. Jakmile na něj kliknou, načte se jim videokonference. Zvuk a obraz jsou trochu horší než u prvních dvou zmíněných, ale pořád ucházející.

Společný virtuální prostor:
Fantasy Grounds – Nemá verzi zdarma (minimálně Vypravěč musí Fantasy Grounds mít koupené), nabízí měsíční poplatek nebo jednorázovou platbu za doživotní licenci. Je velice přizpůsobivý – prostředí, pravidla, herní texty, bestiáře, kostky (funkce i podoba), deníky postav atp. jsou uloženy jako formát .xml, který lze upravovat a předělávat. Díky fanouškovské podpoře lze najít přizpůsobení na téměř každou známou hru (Příběhy Impéria mezi nimi zatím bohužel nejsou, nakolik víme), stejně jako lze za pár dolarů pro ty větší hry rozhraní přímo koupit (včetně aktualizací a podpory) a člověk nemusí nic dalšího řešit. Hodí se proto pro složitější hry, kde pomůže s počítáním složitých hodů a je takové hře „ušitý na míru“. Vyžaduje instalaci klienta. Nemá vlastní komunikační protokoly, takže hraní se vždy s nějakým komunikačním programem musí kombinovat.

Roll20 – Je k vyzkoušení zdarma (k hraní naprosto dostačuje) a nabízí pak měsíční předplatné s rozšířenými možnostmi. Nabízí možnosti pro podporu hraní, jako jsou kostky (lze si vytvořit makra), společná plocha, kam se dají dávat obrázky a kreslit, pak také prostor pro poznámky a osobní deníky. Lze spouštět v okně prohlížeče. Má i vlastní komunikační rozhraní (jako komunikační programy nahoře), ale před rokem bylo ještě naprosto nepoužitelné pro praktické hraní. V zásadě se nám ho nepodařilo nikdy rozchodit u všech hráčů a po několika pokusech jsme to vzdali. Je možné, že se to od té doby zlepšilo, ale raději bych počítal také s nutností kombinace s jiným komunikačním programem. Lze jej spustit jako modul v rámci staré verze Google Hangouts.

Google Doc / One Note / Evernote a podobné programy – Komunikační program lze doplnit také jen sdíleným prostorem pro psaní poznámek v rámci některého z poznámkových programů. Nenabídnou samozřejmě házení kostek a podobně, ale možnost ve stejnou chvíli mít k dispozici stejné materiály není pro hraní k zahození.

https://rolz.org nebo další „dice-roller programy“ – Internetové stránky určené k házení kostek přes internet, které zachovávají hody a lze je tak využít ke společnému házení pro hru. Tradičně se v jejich rámci vytvoří „místnost“, kam se všichni přihlásí a v liště je v reálném čase vidět, kdo kolik hodil (plus tento seznam existuje jako historie pro zachování záznamu).

My sami pro naše hraní používáme kombinaci Google Hangouts s modulem Roll20, který lze spustit přímo v nich. Využíváme tak komunikační možnosti Hangouts a k tomu máme společný prostor Roll20, přičemž obě verze programu jsou zdarma. Zatím nám tato kombinace funguje velice dobře a můžeme ji klidně doporučit, ale rozhodněte se pro to, co vám bude nejvíce vyhovovat a fungovat. Ať už zvolíte jakýkoli program nebo jejich kombinaci, připravte se na to, že u prvního sezení budete alespoň hodinu nebo dvě řešit technické problémy a rozběhávat všechno tak, aby všichni všechno viděli a slyšeli. Jakmile se to zprovozní, většinou už problémy nenastávají a lze hrát bez nějakých škobrtnutí.

Jít do toho nebo ne?
Pokud nemáte spoluhráče a rádi byste si Příběhy Impéria (nebo jakékoli jiné stolní RPG) vyzkoušeli, pak zkuste hrát přes internet. Je to forma, která nabízí trochu jinou formu hraní a určitě stojí za vyzkoušení. Spoluhráče můžete zkusit sehnat třeba na serveru RPG Forum (v sekci Akce, seznamka a družinové sekce: ), případně nám napište a můžeme zkusit dát informaci, že hledáte hráče na internetové hraní, na FB Příběhů a třeba se někdo najde. Přejeme vám dechberoucí dobrodružství, úchvatné chvíle a momenty při hraní Příběhů přes síť!

Posted in Novinky, Střípky | Comments Off on Příběhy přes síť